• 1 z 7
 

GLOBÁLNÍ ČTENÍ - oblečení

 

materiál v pdf

 

od 45 Kč
od 37,19 Kč bez DPH
Značka Mgr. Věra Gošová
Kategorie GLOBÁLNÍ ČTENÍ
Zvolte variantu
Kód produktu 1985/DOM Použití materiálu: Domácí - pro rodiče - jednolicence (není určena pro školky nebo školy) Skladem 45 Kč
37,19 Kč bez DPH
   
Kód produktu 1985/MUL Použití materiálu: Multilicence - využití pro logopedy, učitelky, školy, školky atd. - materiál můžete (můžete využít i pro jedno dítě) použít pro Skladem 90 Kč
74,38 Kč bez DPH
   
 
Součástí materiálu velká i malá písmena.
 
 
Čtení podle této metody prochází čtyřmi obdobími:  
  1. Období přípravné – rozvíjení řeči, smyslů, paměti, pozornosti, představivosti.
  2. Období paměti – žáci vnímají a snaží se zapamatovat obrazy slov. Častým opakováním si zapamatují jejich tištěný obraz a pak jsou schopni slova číst, aniž znají jednotlivá písmena. Cílem je porozumění textu. 
  3. Období analýzy – dítě je přivedeno k rozboru vět na slova, postupně dojde k analýze slov na slabiky, hlásky a písmena. Žáci si všímají, které písmeno je na začátku, uprostřed a na konci slova, uvědomují si, co je v jednotlivých slovech stejné a čím se liší. Postupně se seznamují s písmeny malé a velké tiskací abecedy. 
  4. Období syntézy – žáci se učili číst nová slova, která se skládala ze známých částí.
  5. Období zdokonalování čtení – jde o procvičování syntézy slov a vět různými hrami. Používají se hry, přesmyčky, křížovky, doplňovačky apod. Dochází k individuálnímu docvičování čtení. Učitel zjišťuje individuální rozdíly mezi žáky, zpřesňuje se znalost abecedy, cvičí čtení obtížnějších slov. 
Kladem globální metody je, že motivuje děti ke čtení přiměřenou a zajímavou četbou, respektuje věkové a individuální zvláštnosti žáků. K záporům patří přetěžování dětí v období rozvíjení paměti a problematické osvojování slabikové, hláskové a písmenkové stavby vět, které někdy svádí k povrchnímu čtení a odhadování slov. 
 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.