Doprava zdarma Efekt lupa
 

Předložky

 

materiál v pdf - interaktivní kniha k vytvoření

Materiál nelze  SDÍLET ELEKTRONICKY  

RESPEKTUJTE NAŠI PRÁCI  a neporušujte autorský zákon! 

 

Dostupnost Skladem
Běžná cena 200 Kč
Ušetříte 100 Kč (–50 %)
100 Kč
90,91 Kč bez DPH
   
Kód produktu 4004
Značka Mgr. Věra Gošová
Kategorie GRAMATIKA
 

Video: https://www.youtube.com/watch?v=noHv9AIZs-s

SKLOŇOVÁNÍ A TVORBA GRAMATICKY SPRÁVNÝCH SLOV A VĚT

Gramatice se dítě učí napodobováním, pamatováním, přenosem a v neposlední řadě přirozenou korekcí při gramatických výjimkách: tuto korekci poskytuje mluva dospělých. Když si dítě osvojuje říkat to, co se v dané situaci říká, a říkat to tak, jak se to říká, a to s obměnami podle dané situace, nabývá tím velkou zásobu individuálních jazykových zkušeností. To je mu pak oporou v dalším rozvíjení jazyka v jeho mnohotvárnosti, a tím i podkladem pro tzv. jazykový cit (jazykové povědomí).

Dítě do 2,5 let tvoří jednoduché věty, ptá se „Co to je“. Do 3,5 let osvojuje gramatickou stavbu vět, ptá se „Proč“. Ještě ve 4 letech se u dítěte vyskytují fyziologické dysgramatismy – vývojově přirozené odchylky od správných gramatických tvarů. Kolem 6 let by se dítě  již mělo vyjadřovat  v souvětích bez dysgramatismů.

Agramatismus je neschopnost tvořit mluvnicky správné tvary, skloňovat a časovat, syntakticky skládat slova ve věty apod. (Někdy se také užívá označení dysgramatismus.) Může mít různou kvalitu i rozsah, od nesprávného užívání mluvnických forem (např. kotě hrají s bavlnem) až po telegrafický styl věty (např. maminka mýt okno).

V materiálu, který je Vám představován, se snažíme o rozvoj gramatické stavby vět a o využití plasticity mozku – neboli ovlivnění agramatismu učením.

 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.