MASOPUST - ZRAKOVÁ PERCEPCE

Kód: 11111
30 Kč 30 Kč bez DPH

materiál v pdf

Detailní informace

Detailní popis produktu

Cíl aktivity: Rozvíjet pozorovací schopnosti, logické myšlení a jemnou motoriku dětí prostřednictvím skládání správných polovin koláčů.

Cílová skupina: Děti předškolního věku (3-6 let)

Obsah:
30 koláčů rozstřihnutých na poloviny s různými obrázky nebo vzory
Velký stůl nebo podlaha, kde si děti mohou rozložit poloviny koláčů

Popis aktivity:
Děti dostanou náhodně rozložené poloviny koláčů. Jejich úkolem bude procházet poloviny a hledat ty, které k sobě patří. Aktivita podporuje rozpoznávání vzorů a spojení mezi vizuálními prvky a jejich polovinami.

Vzdělávací oblasti:

  • Kognitivní dovednosti: rozvoj logického myšlení
  • Jemná motorika: manipulace s předměty
  • Matematické dovednosti: porozumění celku a jeho částem
  • Vizuální percepce: rozpoznávání vzorů a shod

Vývojové cíle:

  • Zlepšení schopnosti rozpoznávat a párovat poloviny objektů
  • Rozvoj koncentrace a trpělivosti při vyhledávání a spojování
  • Posilování pochopení konceptu celku a jeho částí
  • Rozšiřování slovní zásoby prostřednictvím diskuse o obrázcích a vzorech

Metodika:
Na začátku aktivity je důležité dětem vysvětlit úkol a ukázat příklad, jak mají poloviny koláčů spárovat. Po této demonstraci nechte děti, aby pracovaly samostatně nebo ve dvojicích. Během aktivity chodíte mezi dětmi a povzbuzujete je, kladete otázky a podporujete jejich myšlenkové procesy.

Hodnocení a reflexe:
Po dokončení aktivity se děti mohou podělit o své zkušenosti, jaké poloviny bylo snadné najít a které byly obtížnější. Můžete společně s dětmi probrat strategie, které používaly při hledání správných polovin. Tato reflexe pomáhá posílit učení a rozvíjet jazykové dovednosti.

Bezpečnostní upozornění:
Ujistěte se, že všechny materiály jsou bezpečné a vhodné pro věkovou kategorii dětí, s nimiž pracujete. Materiály by měly být dostatečně velké, aby nedošlo k riziku spolknutí.

 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: