hexahra - logopedie Ť
Kód: 10220Související produkty
Detailní popis produktu
Materiál obsahuje vlastní skládačku a kartičku s názvy slov.
Postup přípravy:
Vytiskneme, zalaminujeme a rozstříháme.
Výukový charakter hry:
Rozvoj řeči, slovní zásoby, zrakové percepce v oblasti stínů, orientace na ploše.
Popis:
Rozvoj zrakové percepce u dětí předškolního věku je klíčový pro jejich celkový vývoj. Materiál vychází ze hry trimino. Jak hra funguje? Na stůl položíme velký hexagon a k němu přikládáme navazující trojúhelníky. Děti pak musí všechny trojúhelníky přikládat tak dlouho, dokud jim nevznikne velký hexagon a všechny obrázky na sebe navazují. Při každém sestavení obrázku dítě pojmenuje obrázek se správnou artikulací. Tato hra není jen zábavná, ale také pomáhá rozvíjet kognitivní schopnosti dětí.
Důležité je však nezapomínat, že každé dítě se učí jinak a v jiném tempu. Proto je důležité nechat dítě samo objevovat a zkoumat, aniž bychom mu příliš napovídali. Tímto způsobem si dítě může rozvíjet své vlastní myšlení a učit se samostatně řešit problémy.
Výhodou této hry je také to, že ji lze snadno upravit pro různé obtížnosti a věkové skupiny. Pro mladší děti můžeme použít jednodušší verzi - tj. opakování slov, zatímco u těch starších nebo pokročilejších použijeme vymýšlení vět tak, aby obsahovaly složená slova a pro ještě starší děti můžeme přidat složitější úkoly - například pokud přiloží trojúhelník, kde jsou tři slova, musí si je zapamatovat a zopakovat všechny nebo na všechny vytvořit větu (v tu chvíli samozřejmě obrázek zakryjeme), může si slova zapamatovat a zopakovat je až v dalším kole.
A co třeba opakovačka: v prvním kole jsme začali slovem "dílna". Další slovo bylo "chodidlo" a třetí slovo "vodítko". V druhém kole musíme přidat další dvě slova a navíc k nim vyjmenovat i slova z předchozího kola. Tento proces se bude opakovat, dokud nám slova nedojdou. Střídáním hráčů se neustále proměňují opakovaná slova. Nezdá se to tak těžké, ale jakmile se to rozjede, může to být docela náročné.
Další verzí je opakovačka dvojic. První hráč řekne tři slova. Druhý hráč řekne poslední dvě slova spoluhráče a přidá k nim jedno další. A tak stále dokola. Vymyslet lze cokoliv!
Výhodou této hry je, že dítě přesně ví, kdy bude konec, kdy má splněnou svou logopedickou chvilku - ví, že jakmile sestaví hexagon, má splněno. Tím se hra stává motivující a zábavnou aktivitou, která dítěti pomáhá procvičovat řečové schopnosti bez nutnosti nekonečného opakování.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.