• 1 z 7
 

Časování sloves

 

materiál v pdf - interaktivní kniha k vytvoření

Multilicence Vám dovolí kopírovat materiál (NE SDÍLET ELEKTRONICKY) pro více dětí - tj. slouží LOGOPEDŮM NEBO PANÍ UČITELKÁM DO ŠKOLEK popř. přípravných ročníků ZŠ  

RESPEKTUJTE NAŠI PRÁCI  a neporušujte autorský zákon! 

JEDNOLICENCE JE POUZE PRO RODIČE!

Dostupnost Skladem
200 Kč
181,82 Kč bez DPH
   
Kód produktu 4005
Značka Mgr. Věra Gošová
Kategorie GRAMATIKA
 

SKLOŇOVÁNÍ A TVORBA GRAMATICKY SPRÁVNÝCH SLOV A VĚT

Gramatice se dítě učí napodobováním, pamatováním, přenosem a v neposlední řadě přirozenou korekcí při gramatických výjimkách: tuto korekci poskytuje mluva dospělých. Když si dítě osvojuje říkat to, co se v dané situaci říká, a říkat to tak, jak se to říká, a to s obměnami podle dané situace, nabývá tím velkou zásobu individuálních jazykových zkušeností. To je mu pak oporou v dalším rozvíjení jazyka v jeho mnohotvárnosti, a tím i podkladem pro tzv. jazykový cit (jazykové povědomí).

Dítě do 2,5 let tvoří jednoduché věty, ptá se „Co to je“. Do 3,5 let osvojuje gramatickou stavbu vět, ptá se „Proč“. Ještě ve 4 letech se u dítěte vyskytují fyziologické dysgramatismy – vývojově přirozené odchylky od správných gramatických tvarů. Kolem 6 let by se dítě  již mělo vyjadřovat  v souvětích bez dysgramatismů.

Agramatismus je neschopnost tvořit mluvnicky správné tvary, skloňovat a časovat, syntakticky skládat slova ve věty apod. (Někdy se také užívá označení dysgramatismus.) Může mít různou kvalitu i rozsah, od nesprávného užívání mluvnických forem (např. kotě hrají s bavlnem) až po telegrafický styl věty (např. maminka mýt okno).

V materiálu, který je Vám představován, se snažíme o rozvoj gramatické stavby vět a o využití plasticity mozku – neboli ovlivnění agramatismu učením.

S materiálem můžete pracovat různými způsoby:

  • Nacvičujeme názvy sloves – rozšiřování slovní zásoby
  • Nacvičujeme časování sloves v přítomném čase,  jednotném čísle.
  • Nacvičujeme časování sloves v přítomném čase, množném čísle.
  • Nacvičujeme časování sloves v minulém čase
  • Nacvičujeme časování sloves v budoucím čase

Postup při práci s časováním:

  • Nejprve je třeba ověřit si, že dítě dokáže pojmenovat obrázek slovesem ( v jakémkoliv rodě atd.)Skloňujeme slova nejprve v jednom čase, čísle apod.
  • Postupně přidáváme další obtížnost (množné číslo, minulý čas apod.)
  • Časujeme slova různých časů a čísel
 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.